אם גם אתם סובלים מבעיות התנהגות שונות של כלבכם, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נדבר על אילוף כלבים, והרשו לנו להתחיל עם הבשורה הטובה: כל בעיה הקשורה להתנהלות ול"אופי" של הכלב שלכם ניתנת לפתרון בתוך כמה חודשים ובמאמץ קל בלבד. אז חדל ייאוש וקדימה! בואו נראה כיצד הופכים את התקווה למציאות.

אילוף כלבים – תתרגלו למהפכה

כשמדובר על אילוף כלבים, הכלל החשוב ביותר הוא שאין קיצורי דרך. אם תנסו לשנות את אופי הכלב באמצעות סרטונים ביוטיוב או בעזרת עצות מחברים, תגלו מהר מאוד שהפתרונות אינם יעילים לטווח ארוך. מה שבאמת צריך זה מאלף מוסמך ומקצועי, שידריך אתכם באופן פרטני למשך זמן ממושך, עד להופעת סימני השינוי בהתנהגות הכלב.

בישראל פועלים מאלפים פרטיים וכאלו המועסקים על ידי פנסיונים, עמותות וכו'. אין אפשרות מועדפת, אך חשוב לבדוק את המוניטין והרקע של המדריך, את גודל קבוצות האילוף ואת הפרטים הטכניים האלמנטריים (מספר מפגשים, אחריות, עלויות, ביטוח ועוד). התרשמו מהמאלף באופן אישי באמצעות שיעור ניסיון או צפייה בשיעור לדוגמא.

אילוף כלבים – עצות מועילות


מספר כללים חשובים מהווים את לב לבו של תהליך אילוף הכלבים:

אופן הפנייה לכלב – בטון שקט (לא בצעקות), באינטונציה מתאימה (כעס, שמחה, עידוד, אכזבה וכדומה) ומספיקה פעם אחת בלבד.

עזרים שונים – קולרים, רצועות וציוד אילוף נוסף חיוניים להצלחת התהליך ולהעברת מסרים ברורים לכלב.

סבלנות – קיימו את תהליך האילוף בהדרגה ולמשך מספר חודשים ולא בשיטת ה"זבנג וגמרנו". תוצאות לטווח ארוך מושגות בצורה אטית.

שינוי מיקום וגירויים – אם תאלפו את כלבכם בסביבה שאינה משתנה, ייתכן שהשינוי לא יתרחש כשהסביבה תתחלף. צרו סביבה טבעית ולא מבודדת.

אילוף כלבים ופנסיון

בכל הנוגע למחירי אילוף כלבים, נחזור לכלל שציינו קודם – אין קיצורי דרך, ועל הזול משלמים, לעתים, ביוקר. המחיר עשוי לנוע ממאות שקלים לבעיה נקודתית קלה, ועד 5,500 ₪ לאילוף משמעת מתקדם.