מלבד צרכי טיפול ואילוף בסיסיים, לכל כלב יש אופי וצרכים ייחודיים משלו. לכן, אם החלטתם לקחת כלב חדש ולהוסיפו לחיק המשפחה, חשוב שתבינו מראש איך לבחור כלב שיתאים לרצונות, לצרכים וליכולות שלכם.

היבטים בסיסיים לבחירת כלב

עבור בחירת כלב חדש למשפחה ישנם מספר קריטריונים בסיסיים שעליכם לקחת בחשבון:

  • אופי מעל הכול-  מלבד חזות וגודל הכלב, קודם כל יש לבחור בכלב בהתאם לאופי הגזע שלו והתאמתו לכם, בין אם אתם מחפשים כלב רגוע, אקטיבי, עליז, ספורטיבי או אחר.
  • גודל הכלב – לאחר שבחרתם את אופי הכלב החליטו אם אתם מעדיפים כלב מזן גדול, קטן או בינוני. יש לציין כי כלב בכל גודל יכול לגור גם בדירה, אם כי לרוב ככול שהכלב יותר גדול הוא נדרש להרבה יותר מרחב וזמן להתרוצצות בחוץ.
  • זן הכלב – בהתאם לאופי וגודל הכלב תוכלו לבחור את הזן הנכון עבורכם, שיכול להיות גזעי או מעורב. נכון שבכלב מעורב מעט יותר קשה לצפות את האופי, אולם במרבית המקרים מדובר בכלבים נהדרים ויותר חשוב – יש רבים מהם המחפשים בית. כלב גזעי מומלץ בייחוד למי שרוצה בחיה לצרכי טיפול, עבודה, טיפוח גזע והרבעה.
  • גיל הכלב – עכשיו כשהבנתם מהו זן הכלבים המתאים לכם, עליכם להחליט אם לבחור בגור או כלב בוגר, כשלכל בחירה יש יתרונות וחסרונות משלה. מצד אחד, גורים מאוד חמודים אולם הם גם נדרשים להרבה תשומת לב לטיפולם, חינוכם ואילופם. מצד שני, כלב בוגר יותר קל לחנך אך לא אחת הוא כבר התקבע על דפוסי התנהגות שיותר קשה לשנות.