יש לכם כלב וחלום, אתם חולמים על כלב שיהיה חלק מהמשפחה, שתוכלו לקחת אותו אתכם לטיולים ולמפגשים חברתיים, שיחיה בשלום ואהבה עם החתול והילדים, אך לפעמים החלום הוא רחוק מהמציאות.
אילוף הכלב, בביתך או בתנאי פנסיון, יכול לעזור לך להגשים את החלום, עם קצת הבנה כיצד חושב כלבכם האהוב והרבה עבודה עם הכלב, הכלב ישתלב בחייכם בהנאה ואהבה.

הכנו לפניכם הסבר על אילוף בבית הלקוח או בתנאי פנסיון, על מנת שתוכלו לבחור את הדרך המתאימה עבורכם.

אילוף כלבים בבית הלקוח

איך מתבצע האילוף:
המאלף מגיע אל ביתכם,, בד"כ שיעור מתבצע פעם בשבוע (התדירות יכולה להשתנות בהתאם לבעלים והכלב). ונמשך כ 45 עד כשעה עם כלב בוגר. עם גורים לעתים השיעור קצר יותר.
שיעור יכול להתקיים בתוך הבית או מחוצה לו, לעתים במקומות הומי אדם או כלבים בהתאם למה שנלמד במהלך השיעור.
במהלך השיעור יתרגלו בני הבית עבודה מעשית עם הכלב, כך נוכל לתת הערות והארות ונראה שיפור אצל הכלב והבעלים משיעור לשיעור. כמובן נשאיר גם זמן לדיבורים ושאלות, וכך נוכל גם לייעץ כיצד ניתן לפתור בעיות נוספות שמתרחשות במהלך השבוע.

לרוב האילוף יכלול בתוכו לימוד משמעת בסיסית- פקודות כמו "שב", "ארצה", "הישאר", "אליי", "למקום", "רגלי", פקודות אלה ישמשו אותנו ככלי לפתרון בעיות התנהגות (במידה וקיימות) של הכלב. לדוג'- אם הכלב קופץ על כל מי שנכנס הביתה, לאחר שנלמד אותו לשבת, כאשר ייכנס מישהו הביתה, נבקש מהכלב לקבל את פניו בישיבה, כאשר הכלב יישב נחזק אותו על הישיבה. ז"א אני מלמדת את הכלב להציע לי התנהגות חליפית ומקובלת, אני לא רק אלמד מה לא לעשות, אלא אלמד את הכלב גם איך כן להתנהג, ואיזו התנהגות מצידו תביא לחיזוקים מצידי (הבעלים).

בנוסף, נתרגל סיטואציות אשר הבעלים נתקל בהן ויש לו קושי להתמודד איתם, למשל- כניסה של אורחים הביתה, הליכה ברחוב עם הכלב, פגישה בטיולים של כלבים נוספים או חתולים ברחוב, וכו'.

יתרונות האילוף בבית הלקוח:

  • בניית קשר בין הבעלים לכלב.
  • הבעלים עוברים תהליך למידה יחד עם הכלב, הדגש הוא לימוד הבעלים לאלף את הכלב.
  • לבעלים יש את הכלים הנחוצים להתמודד עם בעיות שעלו במהלך תהליך האילוף, במידה ויצוצו שוב.
  • בנייה של מערכת יחסים נכונה ובריאה בין הכלב וכל בני הבית.
  • פתרון בעיות התנהגות שמתרחשות בתוך הבית או בחצר.
  • שיעור פרטי ללקוח ולימוד התנהגות מול הכלב – ניתן לתרגל את טכניקת העבודה עם הכלב באופן פרטני ומעמיק.
  • אילוף הכלב בסביבה הקבועה והטבעית שלו, כך ניתן לראות את התנהגות הכלב בביתו.

אילוף בתנאי פנסיון

הכלב עובר אילוף בפנסיון בתהליך שאורך בין 3-5 שבועות.
במהלך תהליך האילוף המאלף עובד עם הכלב על פקודות משמעת: "שב", "ארצה", "הישאר", "אליי", "למקום", "רגלי" וכמובן שניתן להוסיף פקודות נוספות בהתאם ליכולות הכלב ולצרכי הבעלים.

המאלף מתרגל עם הכלב באופן יום יומי עבודה על המשמעת, תוך שימת דגש על סביבת עבודה שהיא היותר בעייתית עבור הכלב (למשל באזור הומה אדם או כלבים).
באילוף בתנאי פנסיון, ניתן גם לעבוד על בעיות התנהגות אשר הלקוח מציג בפנינו שמתרחשות בבית- קבלת אנשים זרים, הליכה ברחוב, מפגש עם כלבים. בסופו של התהליך הבעלים מקבלים שיעור עם דגשים והסבר כיצד יש להמשיך לעבוד עם הכלב, ולהמשיך עבודה יום יומית עם הכלב גם בבית.

יתרונות האילוף בפנסיון:

המאלף עובד בצורה מקצועית ומדויקת באופן יומי עם הכלב, המאלף הוא מקצועי ומיומן, יכול לקרוא בדיוק רב את שפת הכלב והתנהגותו.
העבודה מתרחשת בהתאם להתקדמות הכלב ויכולותיו.
לרוב תהליך האילוף ללימוד משמעת מתרחש בזמן קצר יותר מכיוון שהמאלף הוא מתנהג כבעליו של הכלב והוא מיומן ומקצועי ללימוד הכלב.
מתאים לבעלים אשר אין להם את הזמן או היכולת לבצע עבודה יום יומית ולימוד משמעת את הכלב. (כמובן שיש צורך להמשיך לעבוד עם הכלב, אך הכלב כבר יודע את הפקודות)
לעתים יש צורך לנתק את הכלב מהבעלים ומהסביבה המוכרת לו, על מנת להגיע איתו לתוצאות טובות יותר (יכול לקרות עקב תסכול גבוה של הבעלים מהכלב).

באילוף בפנסיון ניתן לבצע חשיפה הדרגתית ובטוחה יותר לכלבים נוספים (אנו מכירים טוב את הכלבים הנוספים שאיתם נבחר לעבוד), וניתן לשלב את הכלב בתוך להקה מאוזנת על מנת ללמד אותו כיצד יש להתנהג עם כלבים אחרים.

בפנסיון חוות הכלבים מתבצע קורס להכשרת מאלפי כלבים של מכון וינגייט, לכן יש תנועה גדולה מאוד של אנשים רבים במהלך השבוע, ניתן לבצע חשיפה של הכלב לאנשים רבים, וניתן להרגילו לעבודה עם אנשים שונים ולא רק המאלף או הבעלים.
כאשר ישנו כלב שהוא היפראקטיבי מדי או אגרסיבי מדי, והבעלים מאוד מתקשים להתמודד עם הכלב, אילוף בפנסיון יכול להיות פתרון מעולה, מכיוון שניתן לאזן את הכלב באמצעות עבודה עם מאלף מנוסה, ולימוד המשמעת והתנהגות ליד אנשים. כמובן שעל הבעלים להיות מעורבים בתהליך וללמוד איך להמשיך את העבודה עם הכלב באופן יומיומי. לסיכום,
אנו רוצים לחיות עם כלבנו בשלום ואהבה, אך לעיתים אנחנו לא מבינים את הכלב, או לא יודעים כיצד עלינו לנהוג, אל תתמהמהו הבעיות לא יעלמו מעצמם, אילוף הוא תהליך למידה של הכלב והכי חשוב של הבעלים, אם רק נבין כיצד חושב הכלב, אם רק נבין מה עומד מאחורי כל התנהגות שהכלב שלנו מציע לנו, נדע טוב יותר כיצד עלינו להגיב ולהתנהג, ונוכל למצוא את הדרך הטובה ביותר לנו ולכלב.

אין דרך אחת שהיא הטובה ביותר עבור כל הכלבים והבעלים, יש לבדוק כל מקרה לגופו ולבחור את דרך האילוף המתאימה ביותר.