בורדר קולי הוא אחד מגזעי הכלבים הנבונים, אנרגטיים וחרוצים ביותר. הוא נחשב לאחד מגזעי הרועים המעולים, וניתן למצוא אותו רועה כבשים עד היום בחוות שונות ברחבי העולם. בנוסף, הודות ליכולותיו הגבוהות ומרצו הרב, ניתן למצוא אותו מצטיין בתחרויות כלבים רבות.

רקע

הגזע פותח בהרים ובגבעות של בסקוטלנד לשמש כרועה צאן. הוא פותח לרוץ ולעבוד במשך ימים ארוכים, ולעסוק במשימות מאתגרות מנטלית. יש האומרים כי לצפות בכלב מסוג זה רועה כבשים בשטח הוא חוויה מיוחדת – הם יכולים לרתק את הכבשים במבטם, לכוון את תנועתם באופן מושלם, ואף לחזות מראש מה יבקש מהם בעליהם.

תכונות ומאפיינים

פיתוחו ככלב עבודה חרוץ, פעיל, רגיש, בעל רמות אנרגיה גבוהות ואינטליגנציה גבוהה מאד הופכת אותו מחד לחיית מחמד שיכולה להפוך לחבר נפש, אך לא לכל אחד. בורדר קולי יסבול בתנאי מחייה ביתיים ללא פעילות, משימות ואתגרים ועל כן הוא איננו מתאים לשמש כחיית מחמד פשוטה. אם אתם מוכנים להשקיע לא מעט באתגרים מנטליים, משימות ופעילות עבור כלבכם – זהו הכלב עבורכם. אם לא, מומלץ לברר מהו הכלב המתאים עבורכם.

אילוף בורדר קולי

אילוף בורדר קולי הוא תהליך נוח ומהנה, הודות לאינטיליגנציה והרגישות יוצאות הדופן שלו. יש להתחיל את האילוף מגיל צעיר, היות שאם היכולות שלו לא ינותבו כראוי, טבעו ה"רועה" יגרום לו לרצות לרעות כל דבר בסביבתו, כולל ילדים קטנים וחיות אחרות.