הרועה ההולנדי מלא במרץ לא שנגמר ובעל יצר משחק גבוהים מאוד. גזע הרועה ההולנדי

ידוע במשמעת גבוהה וביכולת הגנה, ונחשב למצטיין בתחרויות אילוף של כלבים. הרועה ההולנדי הוא שילוב של כלבי הרועים הגרמנים והבלגים, מה שהפך אותו לכלב עבודה בעל יכולות גבוהות במיוחד והוא נחשב לאחד מבין שלושת כלבי העבודה הטובים בעולם.

כלבי הרועה ההולנדי הם גזע נפוץ לשימוש במשטרה ובצבא כמאתרי חומרי נפץ, מציאת סמים, אמצעי לחימה וככלבי הגנה אישית ושמירה על שטח

רקע

הרועה ההולנדי נחשב לכלב הלאומי בהולנד. מבנה גופו גדול ומוצק, ופרוותו מנומרת ומורכבת מהצבעים שחור, חום ואפור. גזע הרועה ההולנדי נחשב כלב חכם מאוד המצריך בעלים אסרטיביים ועקביים שידעו להציב לו גבולות ברורים. כלבי הרועה ההולנדי לא מיועדים לגידול עם ילדים, עקב מרצם הרב והלחוץ. משקלם של הרועה הגרמני הוא בין 29-32 ק"ג וגובהם יכול להגיע לעד 63 ס"מ.

תכונות ומאפיינים

רועה הולנדי הוא בעל אינטליגנציה גבוהה מאוד והוא לומד מהר מאוד פקודות חדשות והוא קל מאוד לאילוף. הרועה ההולנדי הוא כלב שמח וחיובי ובעל רפלקסים מצויינים. הוא צייתן לבעליו ומשמש כמקור מעולה להגנה על השטח מאחר והוא "קנאי" לטריטוריה שלו.

אילוף

אילוף רועה הולנדי נחשב לאילוף קל יחסית, מאחר והרועה ההולנדי הוא בעל קליטה מהירה מאוד והוא זוכר פקודות חדשות לאחר מספר תרגולים. יצר המשחק שלהם גבוהה מאוד ואהבתם למשחקי נשיכה וכדורים מקלה על תהליך האילוף. באילוף נכון ומקצועי ניתן לשפר את חיבתם למשחקים שונים וכך לאלפם לביצועים קשים המצריכים ריכוז רב ומשמעת עצמית שיש בשפע לרועה ההולנדי.