כאשר אנו מגיעים אל מקום חדש בחיינו, לעיתים אנו מרגישים לחץ, התרגשות, בלבול, או תסכול, כך גם חש הכלב, כאשר הוא מגיע בפעם הראשונה אל ביתנו. הכלב מגיע אל סביבה חדשה, מלאה בגירויים, ריחות ואנשים חדשים, עם כללים חדשים ודברים שאסור או צריך לעשות, עלינו להיות סבלניים עם הכלב אך גם להתמיד על מנת לעזור לכלב להסתגל ולהתרגל לסביבתו החדשה.

חינוך לעשיית צרכים בחוץ הוא תהליך לימודי. בדיוק כפי שאנו לומדים דבר חדש באמצעות תרגול, פידבקים חיוביים או שליליים והתמדה, כך גם הכלב צריך ללמוד שלב אחר שלב עם המון סבלנות והבנה לעשות את צרכיו בחוץ. עלינו להיות קשובים אל הכלב, למלא את צרכיו, לגרום לו להצליח ולחזק אותו כאשר הוא מצליח, על מנת לגרום לכלב לעבור את התהליך בהצלחה ולהבין את דרישותינו.
רבים מאיתנו חושבים שאם נאמץ כלב בוגר, על אחת כמה וכמה כלב מחונך ומאולף, לא יהיה צורך בחינוך לעשיית צרכים בחוץ. אך לא תמיד כך הדבר, לא כל הכלבים היו בבית, וגם כשהיו בבית לא בהכרח חונכו כראוי למניעת צרכים. להלן כמה עצות וטיפים כיצד לבצע חינוך לעשיית צרכים בחוץ:
סדר יום קבוע– רובנו רוצים לדעת מה עלינו לעשות במהלך היום, מתי עלינו לקום, להגיע לעבודה, לאכול צהריים, להגיע הביתה וכן הלאה.
כך גם כלבינו, אם נקפיד על סדר יום קבוע נקבל כלב רגוע יותר ומשתף פעולה, מכיוון שהוא יודע מה מצפה לו במהלך היום. חשוב מאוד להקפיד על סדר יום קבוע, טיולים תכופים וסדירים, ארוחות בשעות קבועות, שעות משחק מסודרות (לא בהכרח בשעה קבועה אבל חשוב להקדיש לכך זמן בכל יום).כלב בוגר זקוק ל 3-4 טיולים ביום (בהתחלה רצוי להוסיף יותר טיולים), רצוי בשעות קבועות, חשוב שהטיולים יהיו: *מיד לאחר שנת הלילה- דבר ראשון על הבוקר. *כ 5-10 דקות לאחר הארוחה אצל גורים, ואצל בוגרים כ 30 דקות עד שעה, לאחר הארוחה. *לאחר משחק אם התבצע בתוך הבית.
* לאחר שתייה מרובה (לשים לב במיוחד אצל גורים). על מנת לבצע חינוך לעשיית צרכים בחוץ, יש לבחור מקום טיול קבוע, עדיף מקום לא עמוס מדי בגירויים וריחות (לצורך העניין בגן משחקים יהיו יותר מדי הסחות לכלב), לאחר שהכלב עשה את צרכיו יש לחזק את הכלב בצ'ופר שהוא אוהב, דבר זה עוזר לכלב להבין שהוא עשה משהו טוב.
לאחר שהכלב עשה את צרכיו יש להמשיך את הטיול, אם נעלה את הכלב הביתה מיד לאחר הצרכים, הכלב ישהה את עשיית הצרכים על מנת להאריך את הטיול.
חשוב לתת לכלב ארוחות בשעות קבועות, כך יהיה לנו קל יותר לתכנן את שעת הטיולים וכך אנחנו לא נפספס טיול והכלב לא יפספס לנו בתוך הבית. תיחום– כלי שימושי נוסף בחינוך לעשיית צרכים בחוץ בוא תחימה של הכלב לאיזור מוגבל. ניתן לתחום כלב או גור באמצעות כלוב הטסה/ כלוב רשת. למעשה, הכלוב הופך להיות מקום המבטחים של הכלב, כלב לא יעשה את צרכיו במקומו ולאחר מכן יישב בהם. אל דאגה! לא מדובר בעינוי לכלב. רוב הכלבים רובצים כ 15 שעות ביום במקום קבוע גם כך. הכלוב עוזר לנו בחור ולהגדיר מהו המקום הרצוי.
בהכנסת הכלב לכלוב ישנם שלושה דברים חשובים מאוד:זמן השהייה בכלוב: יש להתחשב בגילו של הכלב, גור צעיר בד"כ לא יכול להישאר יותר מ3-4 שעות בכלוב מכיוון שאינו יכול להתאפק יותר מכך. אם נשאיר את הגור בכלוב יותר מהזמן שהוא מסוגל להתאפק הוא יעשה את צרכיו וייתכן שבסופו של דבר גם ילמד לעשות צרכים בתוך הכלוב. בתור התחלה נשאיר גור 3-4 שעות ולאט לאט נגדיל את זמן השהייה בכלוב, בהתאם ליכולות הכלב.

הכנסת הכלב לכלוב: הכלוב צריך להיות מקום נעים ובטוח לכלב, בתחילה יש להשאיר את הדלת פתוחה עם משחקים של הכלב בפנים, אם ניתן אז אפשר גם לשבת עם הכלב בפנים ולשחק, לשים לכלב אוכל בפנים, כל דבר אשר יהפוך את הכלוב למקום נעים. אין להשתמש בכלוב כמקום לעונש כאשר אנו כועסים על הכלב!

מיקום הכלוב: הכלוב צריך להיות במקום מרכזי בבית, היכן שנמצאים בני הבית במהלך רוב היום. הכלב צריך להרגיש חלק מהמשפחה ולא להיות מבודד.השגחה בבית- בחילת תהליך חינו לעשיית צרכים בחוץ, במיוחד בגורים, לא נשאיר את הכלב חופשי בבית ללא השגחה, אם אין ביכולתנו להשגיח על הכלב עדיף להכניסו לכלוב.
אם נשאיר ללא השגחה הכלב יכול לברוח לפינה שקטה ולעשות את צרכיו, עלינו לשים לב למעשיו של הכלב בבית.עלינו להבין שבכל תהליך למידה לפעמים גם יש פספוסים,אם תפסנו את הכלב על חם יש להפסיקו מיד (ניתן להפסיק ע"י הרמת הכלב), ולהוציא את הכלב לצרכים,לא לכעוס על הכלב ולהעניש, אסור לנו לשכוח שאנחנו עדיין בתהליך למידה.
חשוב לשים לב שאנו לא דורשים מהכלב יותר מאשר שהוא מסוגל, אם לא נוציא את הכלב לטיולים בזמן אין להאשים אותו אלא את עצמנו.