מוצאו של הגזע

ככל הנראה מקורם של כלבי הלברדור רטריבר בקנדה, שם הם כונו סנט ג'ונס. בשל חוכמתם, רצונם לרצות, שרידותם בתנאי מזג אוויר קשים ויכולת השחייה המעולה שלהם, הם שימשו בקנדה כעוזרי דייגים במשימות מורכבות ופיזיות שונות. בתחילת המאה התשע עשרה כלבים אלו הגיע לאנגליה ובתחילת המאה העשרים הם הוכרו כגזע רשמי.

מאפייני הגזע

הלברדור הינו גזע גדול ומבוקש של כלבים בארץ ובעולם, הנחשב למאוד נבון, עדין, חביב וחברותי, שמח לרצות ומעולה עם ילדים וחיות מחמד נוספות. בנוסף, זהו כלב חזק ונמרץ שאוהב לשחק ונדרש לפעילות ספורטיבית רבה. כמו כן, בזכות תכונותיו גזע זה משמש גם לצרכי טיפול, הנחיית עיוורים, גישוש, הצלה וצייד.

גידול ואילוף גורי לברדור

חשוב להבין כי לברדור הינו חיית מחמד ואינו כלב שמירה, לכן הוא אינו מתאים ככלב חצר קשור אלא נדרש להיות קרוב לבעליו ולזכות בהרבה יחס וגילויי חיבה. חוסר יחס עלול להוביל לפיתוח חרדת נטישה, נטייה המאפיינת גזע כלבים זה. בנוסף, הלברדור נדרש לעניין ולפעילות גופנית רבה, אחרת הוא עלול לפתח דפוסי התנהגות לא רצויים כמו לעיסת חפצים. עקב תכונות אלו יש חשיבות רבה לאילוף כלבי לברדור עוד שהם גורים. בהיותם פקחים ושמחים לציית ולרצות, במרבית המקרים תהליך אילופם מהיר וקל.