הרועים הבלגים מפורסמים בזכות השירות המצויין והמסור שלהם בתפקידי שירות ולחימה ברחבי העולם. הם מסייעים לעבודות משטרה ומשמשים ככלבי נחייה. רועה בלגי הוא זן הנחשב לבעל אינטליגנציה גבוהה, יכולת למידה גבוהה, אתלטיות וידידותיות, מה שהפך אותם למתאימים במיוחד לשמש בתפקידים אלו.

רקע

מוצאם של הרועים הבלגים בפיתוח בלגי מסוף המאה ה-19. הכלבים יועדו במקור לרעיית כבשים. ישנם ארבעה סוגים של רועים בלגים, הנקראים על שם כפרים בלגיים – מלינואה, טרוורן, גרוננדל ולקנוואה. במאמר זה אנו עוסקים ברועה בלגי מסוג מלינואה.

תכונות ומאפיינים

זן זה מיוחד בכך שהוא אנרגטי, אינטליגנטי, מסור, מגן, ידידותי מאד – לילדים וכלבים אחרים. באופן כללי בכלב רועים בלגי ישנו שילוב מיוחד של יכולת לשמש ככלב עבודה, יחד עם העדינות והרגישות להשתלב כחבר במשפחה. יש לשים לב כי זהו כלב בעל רמות אנרגיה גבוהות, ולכן יש לקחת בחשבון האם יש לכם מספיק מקום בבית (עדיף בית עם חצר), לתת לו לפחות שעת פעילות אחת ביום וגירויים מנטליים על מנת שלא ישתעמם (זכרו כי מדובר בכלב אינטליגנטי שפותח לעבודה).

אילוף מלינואה

רועה בלגי הוא זן כלבים חכם וערני, שפותח לשמש כמגן לעדר כבשים, ולכן יש לו חוסר אמון כלפי זרים שעשוי להוביל להתנהגות תוקפנית. אילוף רועה בלגי צריך להיות מקצועי, מוקדם ועקבי. דבר זה הכרחי על מנת להכשירו חברתית, ולהפוך את הכלב המדהים הזה לכזה המגן על בטיחות בעליו אך לא תוקף ללא סיבה.