ספרים רבים נכתבו בנושא הטיפול בכלבים בעשורים האחרונים ולמרות זאת נראה כי הבורות בנושא זה בקרב בעלי הכלבים רבה מאוד. אם אתם שוקלים להכניס לביתכם כלב בוגר או גור צעיר או אם הכנסתם לביתכם זה עתה חבר חדש למשפחה ואתם מעוניינים לדעת יותר על אופן הטיפול הנכון בו, הגעתם למקום הנכון. במאמר שלפניכם נענה על שלוש שאלות בסיסיות המסתתרות תחת השאלה הגדולה: איך לטפל בכלב?

כל כמה זמן יש להביא את הכלב לבדיקת וטרינר?

מומלץ לקחת את הכלב לבדיקה וטרינרית אחת לשנה לכל הפחות. במסגרת הבדיקה הכללית ינסה הווטרינר לאבחן בעיות שונות, שלאו דווקא באות לידי ביטוי בשגרה. הכוונה היא, למשל, למחלות עיניים ואוזניים, מחלות עור ובעיות בפרווה, פגיעות בציפורניים, בעיות לב, בעיות באברי המין, בעיות באיברים הפנימיים, בעיות בחלל הפה והשיניים ועוד.

כמובן שבכל מקרה שבו הכלב מפגין סימני מצוקה ובכל מקרה שבו ישנו חשש לכך שהכלב סובל ממצב רפואי מסוים, מומלץ לגשת לווטרינר ללא דיחוי. קיים מגוון רחב של טיפולים שניתן לבצע בבית, ללא התערבות מקצועית, כשבין היתר מדובר בטיפולים נגד קרציות, תולעים ופרעושים.

האם מומלץ לרחוץ את הכלב?

מומלץ לרחוץ גורים החל מגיל חמישה חודשים אך לא לפני כן. באופן עקרוני מומלץ להקפיד על רחיצה אחת לחודשיים עד שלושה חודשים, תלוי ברמת הניקיון של הכלב ובהתאם לעונות השנה. גורי כלבים ניתן בהחלט לרחוץ בשמפו יבש בלבד. חשוב לדעת כי רחצה של כלבים בתדירות גבוהה יתר על המידה גורמת לפגיעה בשכבת השומן הטבעית בפרווה, החשובה לשמירה על בריאות העור של הכלב. אי לכך, רחצה תכופה מדי מעמידה את הכלב בסיכון לזיהומי עור שונים.

בכל מקרה חל איסור מוחלט לרחוץ את הכלב בעזרת תכשירים ביתיים ויש להקפיד לעשות שימוש אך ורק בתכשירים ייעודיים לכלבים, שכן התכשירים הביתיים עשויים לגרום לגירויי עור בכלבים.

איך לטפל בכלב באמצעות תזונה נכונה?

ישנם בעלי כלבים רבים שלא מקפידים במיוחד על התזונה האיכותית של הידידים הטובים ביותר שלהם. במקרים מסוימים מדובר בהאכלה תכופה מהשולחן המשפחתי, ללא סדר או ארגון, אך ישנם גם לא מעט בעלי כלבים המאכילים את הכלבים שלהם במזונות שעשויים לגרום להם לנזקים חמורים ואף להוביל למותם. כך, לדוגמה, למרות שישנם כלבים שפשוט מתים על עצמות, חשוב ביותר שלא לתת עצמות לכלבים, שכן העצמות יכולות להישבר במערכת העיכול או בזמן הלעיסה בצורה מסוכנת ולחורר את מערכת העיכול.

כמו כן, חשוב להימנע לחלוטין מהאכלת הכלב בשוקולד, שכן מדובר ברעל טהור עבורו. הדבר נכון גם בנוגע למזונות אחרים שאנו צורכים באופן שגרתי כמו, לדוגמה, שום או בצל. בכל מקרה של ספק, חשוב להתייעץ עם וטרינר בנוגע למזונות האסורים לכלבים ובנוסף מומלץ מאוד ללמוד כיצד ניתן לזהות סימני הרעלה בכלבים.