על פניו אין קל יותר מלאמץ כלב ולצרף אותו למשפחה כבן משפחה מן המניין. עם זאת, בראייה מעמיקה יותר, מתברר שישנן כמה נקודות שחשוב לתת עליהן את הדעת לפני שיוצאים לדרך. במאמר שלפניכם נפרט אודות כל אותן נקודות חשובות הקשורות לאימוץ כלבים. קריאה נעימה.

התאמת הכלב למשפחה ולסביבת המחיה

אמנם כל משפחה שתיקח כלב לאימוץ תעשה עמו חסד, אך התאמה לא מוצלחת בין הכלב לסביבת המחיה המוצעת לו עשויה לגרום לחסד להיות לא גדול במיוחד. כך, לדוגמה, אם אתם לא מסוגלים לספק לכלב מרחב פתוח והוא צפוי לבלות את רוב חייו סגור בדירה הצנועה שלכם, מומלץ ביותר שתימנעו מלבחור בגזעים גדולים ונמרצים שפשוט יסבלו ממגורים בתנאים כאלה.

לכן מומלץ בראש ובראשונה לאפיין את מה שאתם מסוגלים להעניק לכלב מבחינת טיפול, דאגה, מרחב מחיה וכיוצא באלה ורק לאחר מכן להתאים את היכולות לגזע הרלוונטי. כמו כן, על מנת להתאים את הכלב בצורה המדויקת ביותר, חשוב ללמוד על האופי שלו, על הצרכים הרפואיים המיוחדים שלו אם ישנם כאלה ועוד.

הנסיעה הראשונה הביתה

כשמקבלים את הכלב לאימוץ, כדאי מאוד לאסוף אותו עם אדם נוסף שיוכל להשגיח עליו ולהרגיע אותו במהלך הנסיעה הביתה. כמו כן, מומלץ להימנע מלתת לכלב לאכול לפני הנסיעה, על מנת למזער את הסיכוי שהוא יקיא בדרך. חשוב לנהוג לאט ובצורה חלקה ולהשאיר חלון אחד לפחות פתוח כדי לשמור על זרימת אוויר רענן במהלך הנסיעה.

לפני הכניסה לדירה או לבית, חשוב מאוד לערוך לכלב היכרות עם סביבת המגורים החדשה שלו. מומלץ לתת לו לרחרח כמה שיותר על מנת שיוכל להתרגל כמה שיותר מהר לריחות ולכלבים הנוספים המתגוררים באזור. כלבים נוטים לצבור ביטחון מנוכחות של כלבים אחרים.

הכניסה לבית

הכלב שאימצתם לא בדיוק יודע לאן הגיע ומה מצפה לו בביתו החדש. אי לכך, מומלץ ביותר שלא לתת לבני המשפחה להתנפל עליו בחיבוקים ונשיקות ולא לעשות מכניסת הכלב לבית מסיבה גדולה מדי. את קבלת הפנים מוטב לבצע בהדרגתיות ולשמור על מתינות רגשית, כדי לא להבהיל את הכלב המפוחד גם כך. בשלב הראשון מומלץ להציע לו קערת מים ומזון איכותי ובאופן כללי לנסות להניח לו לנפשו, על מנת שיוכל למצוא את עצמו בסביבת המחיה החדשה שאליה הגיע.

חשוב ביותר למצוא לכלב מקום שיהווה את הטריטוריה הפרטית שלו. יש להימנע מלבחור במרפסת או בחדר מבודד יחסית ולתת עדיפות למיקום מרכזי על מנת שלא ירגיש מבודד מבחינה חברתית.

היכרות עם כלבים נוספים

אם כבר יש לכם כלב אחד או יותר בבית, חשוב להפגיש את הכלבים כשהם מוחזקים ברצועות. כך תוכלו להרחיק אותם זה מזה כאשר יפגינו סימנים של אגרסיביות. לאחר שיירגעו, נסו להפגיש ביניהם שנית. לאחר שיסיימו להכיר זה את זה, קחו אותם לטיול משותף.

זוהי דרך מצוינת ליצור חברויות חדשות בין כלבים. את מתקני ההאכלה חשוב למקם בנפרד וכן חשוב להרחיק את הצעצועים של הכלבים שכבר היו בבית קודם לכן – זאת כדי למנוע מריבות מיותרות בשלבי ההיכרות הראשוניים.