מומחים לשפת הגוף יוכלו לומר לכם ששפת הגוף של האדם מספרת לנו יותר ממה שיוכל לספר לנו במילים. בכל הקשור לכלבים, מטבע הדברים התפישה הזו נכונה שבעתיים. אם תמיד רציתם לדעת מה הכלבים שלכם מנסים לומר לכם כשהם שומטים את האוזניים, מכשכשים בזנב או משרבבים מולכם שפתיים, הגעתם למקום הנכון. במאמר שלפניכם נספק פירושים לשפת הגוף של ידידו הטוב ביותר של האדם תוך התייחסות לאוזניים, לשפתיים ולזנב.

להקשיב למה שאומרות האוזניים…

האוזניים של הכלב משמשות אותו לא רק לקליטה אלא גם לשידור. כך, לדוגמה, אוזניים זקופות המופנות קדימה באות ללמד אתכם שהכלב עירני מאוד ודרוך כשייתכן שהוא גם במצב רוח תוקפני. לעומת זאת, אוזניים משוכות לאחור מעידות דווקא על חשש, לחץ, כניעה או פחד. אם האוזניים רפויות מאוד, יש בכך כדי לסמן לכם שהכלב שלכם שלו, רגוע ונינוח.

הכלבים מסוגלים להניע אוזן אחת בלבד ולהשאיר את השנייה ללא תזוזה. כלב הנמצא במצב של לחץ, יניע לפחות את אחד מהאוזניים שלו בתגובה לכל ציוץ או רעש.

מתק שפתיים מול שפתיים החושפות את השיניים

לשפתיים של הכלב ישנו תפקיד משמעותי ביותר בתקשורת. כאשר הכלב רגוע, השפתיים שלו לרוב יהיו מאוד רפויות ורגועות. הדבר נכון גם כשהפה של הכלב פתוח וגם כשהוא סגור. הדרך שבה הוא חושף את השיניים שלו באמצעות השפתיים יכולה גם כן ללמד אותנו לא מעט על מצב רוחו של הכלב. כך, למשל, אם הוא חושף את השיניים הטוחנות בלבד על ידי משיכת השפתיים לאחור, ניתן להסיק שהוא מפוחד, לחוץ ומתוח.

לעומת זאת, אם הוא מושך את השפתיים קדימה וחושף בפנינו את הניבים והחותכות, ניתן להסיק מכך שהוא מאוד בטוח בעצמו ושפחד הוא לא הסיפור המרכזי כאן. באופן כללי, כלב עם שפתיים נפולות ורפויות כמו למשל מסטינו נפוליטנו, יתקשה מטבע הדברים להביע את עצמו באמצעות השפתיים וזאת בניגוד, לדוגמה, לבורדר קולי, המאופיין בשפתיים מתוחות יחסית.

לכשכש בכלב

כל ילד יוכל לומר לכם שכאשר הכלב מכשכש בזנב, הוא בעצם מאותת לנו על כך שהוא שמח ומאושר או לכל הפחות נרגש מאוד. עם זאת, חשוב ביותר לשים לב לאופן שבו הכלב מכשכש בזנבו. אם הזנב נוקשה מאוד ולא גמיש, רך וחופשי, יש בכך כדי להעיד על תוקפנות ולכן חשוב להיזהר במצבים האלו ולהניח לכלב לנפשו. בגדול מומלץ תמיד לקחת את הסימנים בעירבון מוגבל ולהתייחס לשפת הגוף של הכלב כאל מכלול. הכוונה היא לכך שתמיד מומלץ לקרוא את כל התמונה כולה ולא להתייחס רק לסימן אחד בלבד באופן מבודד.